Allmänna villkor

ALLMÄNT

Välkommen till Interfame Performance AB och vår hemsida, interclean.se

Allmänna villkoren gäller när ni som konsument eller företag genomför en beställning via interclean.se och övriga tillhörande sidor. Villkoren utgör ett avtal mellan er som konsument/företag och Interfame Performance AB, organisationsnummer: 559119–9590, Gunviken 5, 436 58 Hovås och vår hemsida nedan kallat interclean.se. Läs igenom våra villkor innan ni genomför en beställning på vår hemsida interclean.se, då ni förbinder er till följande villkor:

För att kunna beställa varor hos interclean.se måste ni ha fyllt 18 år. Beställningar av kunder under 18 år måste vara godkända i noteringsfältet i kassan av målsman med namn och telefonnummer. interclean.se accepterar inte enligt svensk lag kreditköp till personer under 18 år. interclean.se förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra er beställning i de fall då ni t.ex. uppgivit felaktiga personuppgifter.

Samtliga priser till konsument redovisas i Svenska kronor inklusive aktuell mervärdesskatt, samt företag exklusive moms. Vi reserveras oss för eventuella faktafel, prisändringar och övriga omständigheter som vi ej råder över, t.ex. ändrad mervärdesskatt.

interclean.se reserverar sig för slutförsäljning, samt eventuella bild- och skrivfel på hemsidan, såsom fel i produktbeskrivning. I övrigt reserverar vi oss även för eventuella felaktiga priser vid valutaförändringar eller felaktig information angående om en vara finns i lager. interclean.se har rätten att korrigera eventuella felaktigheter och ändra och uppdatera informationen på hemsidan. Vid angivelse av felaktigt pris för en vara som ni beställt kommer vi omgående att meddela er för att invänta ett godkännande av det förändrade priset innan vi genomför beställningen. Samtliga bilder på hemsidan ses som illustrationer och kan inte i vissa fall återspegla varans exakta utseende.

Hemsidan interclean.se inklusive allt innehåll ägs av Interfame Performance AB. Detsamma gäller varumärket interclean.se, samt samtliga bilder, grafik, text, design och information om varor och tjänster.

KONSUMENTSKYDD

Allmänna villkoren enligt nedan är tillämpliga på det köpeavtal som ni som konsument ansluter med interclean.se. Genom era intressen som kund tillämpar vi bestämmelserna i Konsumentköplagen (SFS 1990:932), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt även Personuppgiftslagen (SFS 1998:204) /*GDPR gällande samtliga köp på interclean.se. (*General Data Protection Regulation, är en europeisk förordning med syftet att stärka och harmonisera skyddet för levande, fysiska personer inom Europeiska unionen vid hantering av personuppgifter. Förordningen antogs den 27 april 2016 och började gälla fullt ut den 25 maj 2018. Den ersatte då dataskyddsdirektivet (95/46/EG) från 1995).

KORREKTUR

Vid beställning av företagstryck får ni ett förslag på mail för ett definitivt godkännande och måste därför noggrant gå igenom korrekturet så att allt stämmer. Korrektur skall ses som en fingervisning av slutresultatet och exakt storlek eller placering av tryck garanteras ej om inte annat avtalats.

Ni ansvarar för att aktivt leta efter eventuella fel i korrektur och att skriftligen påpeka dessa till interclean.se innan korrektur godkänns och produktion startas. Ansvaret för alla uppgifter såsom produkt, produktfärg, produktspecifikationer, placeringen av tryck/logo, tryckfärger, logotyper, texter, typsnitt och stavning övergår på köparen. Om ni har specifika krav på hur eller var trycket skall placeras måste dessa meddelas skriftligen till interclean.se. Specifika krav måste även vara noterade i det korrektur som ni godkänner genom mail.

KÖPINFORMATION

Er order skickas från vårt lager i Göteborg och Borås. Vid eventuella ändringar av er beställning måste det ske innan er order behandlas och skickas fritt från vårt lager. Vid eventuell komplettering av order är det därför viktigt att ni kontaktar vår kundsupport: info@interclean.se

PRISER, AVGIFTER OCH BETALNING

Då vi mottagit er beställning skickas en bekräftelse till er mailadress. Bekräftelsen utgör ett kvitto på att ni genomfört köpet. Det är därför viktigt att ni noterat rätt uppgifter vid beställningstillfället. Det är bra om ni sparar bekräftelsen vid eventuella framtida kontakter med vår kundsupport.

Ni kan välja olika betalningsalternativ genom att betala med bank-, kreditkort, Swish eller via PayPal. Vi lagrar eller hanterar inte några bank- eller kreditkortsnummer.

Vi tar betalt direkt vid er beställning av varan om inte fakturabetalning eller annat liknande betalningssätt valts och godkänts av Interfame Performance AB. Interfame Performance AB förbehåller sig rätten att inte alltid erbjuda samtliga betalningssätt, alternativt ändra betalsätt om det ni valt inte fungerar vid tillfället för köpet. Eventuella begränsningar för olika betalningsalternativ finns redovisade på vår hemsida interclean.se.

ÄGANDERÄTT

Samtliga varor förblir Interfame Performance AB med webbutik interclean.se egendom till dess att full betalning erlagts till bolaget. Alla bedrägeriförsök rapporteras till Polisen. Vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

FRAKT, LEVERANSSÄTT OCH ANSVAR

  • Alla varor i butiken skickas fraktfritt inom Sverige
  • Finns varan i lager levereras er beställning inom 1 – 3 arbetsdagar
  • Vid beställning med företagstryck inom 5 – 7 arbetsdagar
  • Leverans till företag sker alltid direkt till er angivna adress
  • Leveranssätt: Postnord, DHL, DB SCHENKER

För beställningar med mindre vikt och volym skickas varan genom en brevförsändelse och levereras direkt hem i er brevlåda. Är försändelsen skrymmande kommer ni att bli kontaktade genom brevbäraren, alternativt få en avisering för uthämtning av leveransen på närmaste postombud.

För beställningar med större vikt och volym skickas varan som ett postpaket. Er beställning som konsument levereras till närmaste postombud. Aviseringen sker genom ett SMS eller en post avi. Viktigt är att notera ert mobilnummer redan i kassan för SMS avisering för kortast möjliga leveranstid. Vid avhämtning av postpaketet krävs en giltig legitimation och postpaketet ligger kvar hos ombudet i 14-dagar från ankomstdatumet. Vi tar inte något ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar som beror på fraktföretaget.

GARANTI

Det är viktigt att ni undersöker varan vid leverans. Om varan skadats under transporten måste ni snarast rapportera detta till transportören.

EJ UTLÖSTA FÖRSÄNDELSER

Postpaket och skrymmande försändelser ligger kvar hos ombudet i 14-dagar från ankomstdatumet innan de returneras tillbaka till oss. För ej utlösta försändelser som returneras tillbaka till oss debiteras en avgift om för närvarande 199 kr inkl. moms. Detta för våra omkostnader avseende transport- och administrationskostnader.

Ångerrätten är inte giltig avseende outlösta försändelser. Vi retur av försändelsen pga. okänd adress eller genom avflyttning debiteras 99 kr för hanteringen av returfraktkostnaden.

OMDÖMEN

Interfame Performance AB med webbutik interclean.se strävar alltid till att alla våra kunder skall bli garanterat nöjda med våra produkter och vår kundsupport. Genom att ni lämnar omdömen på vår hemsida ger ni oss rätten att publicera de på interclean.se, samt genom andra kanaler och medier. Vi förbehåller oss rätten att publicera och/eller ta bort inskickade omdömen.

VILLKORSÄNDRING

Interfame Performance AB med webbutik interclean.se förbehåller sig rätten att genomföra förändringar i ovanstående villkor när som helst i tiden. Samtliga förändringar av villkoren kommer att publiceras direkt på vår hemsida. Alla förändringar gäller från det att ni har accepterat villkoren, vilket sker i samband med ett nytt köp eller besök på hemsidan. Vi rekommenderar att ni besöker hemsidan regelbundet för att bli uppdaterade om eventuella förändringar av våra villkor.

ÖVRIGT

Vi följer strikt Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag i alla delar vid en eventuell tvist. Vid frågor kring våra Allmänna Villkor, Cookie- och integritetspolicy och tillvägagångssätt vid ångerrätt, reklamationer, transportskador eller övriga frågor är ni alltid välkomna att kontakta interclean.se. Enklast sker det via mail: info@interclean.se

LEVERANS OCH AVBESTÄLLNING

Lagervaror levereras normalt inom 1 – 3 arbetsdagar om inte annat anges i samband med bokning av varor som inte finns i lager. Ni har rätt att avbeställa en order om varan är försenad under förutsättning att varan inte har skickats och att ni inte längre vill genomföra köpet. Vid leverans och godkänt korrektur med tryck till företag godkänns ingen avbeställning. Om försändelsen redan har skickats måste ni ta emot försändelsen. En avbeställning måste bekräftas av interclean.se för att den skall vara giltig. Om en vara inte längre lagerförs har interclean.se rätten att avbryta köpet och genomföra en återbetalning. I annat fall kan interclean.se underrätta kunden om likvärdig vara finns för leverans.

interclean.se ansvar för fel i samband med leverans begränsas i enlighet med gällande leveransvillkor för den aktuella leveransen och vad som följer av dessa villkor. Vår ansvarsskyldighet gentemot er för eventuella förluster eller skador som uppstår i samband med er beställning på hemsidan är begränsad till det totala beloppet av er beställning. interclean.se har inget ansvar för indirekta förluster.

BYTESRÄTT OCH ÅNGERRÄTT

Ni som konsument (gäller ej företag) har rätt att byta ut en/alla produkter som ni har köpt direkt från vår webbplats inom 30 dagar efter att ni mottog produkten.
För att detta skall gälla så skall varan vara i oskadat skick, oanvänd och i originalförpackning, samt med intakta etiketter och skyddande klistermärken. Klistra eller tejpa inget på originalförpackningen.
En produkt kan endast bytas mot en produkt av samma utförande/pris eller lägre värde. Om ni vill byta till en dyrare produkt måste en retur göras och vi kommer att utfärda en full återbetalning. Efter detta kan ni om så önskas lägga en ny beställning för rätt produkt.

Produkter som köps direkt från vår webbplats måste returneras till vårt lager för att ett byte/återköp skall kunna genomföras.
Vänligen observera att ni kan behöva betala frakten för returpaketet. interclean.se betalar däremot fraktkostnaderna när den nya produkten skickas hem till er.

Ni har alltid 14 dagars ångerrätt från dagen då varorna mottagits. Vi återbetalar alla varor som inte använts eller är i väsentligt oförändrat skick. interclean.se betalar snarast tillbaka beloppet, dock senast inom 14 dagar från och med det datum vi tog emot ert meddelande om utövande av ångerrätten. interclean.se får dock vänta med återbetalningen tills det att vi tagit emot varan eller att ni har visat att varan har sänts tillbaka, t.ex. genom ett inlämningskvitto.
Återbetalningen kommer att ske till er via det betalningsalternativ som ni valde, förutsatt att inte annat överenskommit eller att det finns hinder för sådan återbetalning.

REKLAMATION

Vid avvikelse för en vara från vad som avtalats mellan er som konsument och interclean.se eller på annat sätt inte motsvarar beskrivningen som interclean.se redovisar på hemsidan kan varan returneras. Det är endast ursprungliga fel som omfattas av reklamationsrätten, dvs. det omfattas inte av fel orsakade av normalt slitage. All reklamation skall ske inom skälig tid till interclean.se efter det att felet upptäcktes av dig som konsument. interclean.se förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand om leverans av varan och i sista hand ett återköp. Vid ett reklamationsärende skall ni kontakta vår kundtjänst: info@interclean.se Kundtjänst skickar er en fraktsedel för fri returfrakt och har inte i efterhand möjligheten att ersätta kostnaden för returfrakten. Ni som kund har ansvaret att försändelsen når oss.

Det är mycket viktigt att ni som kund undersöker varan när leverans sker och att inte varan skadats under transporten. Vid skada under transporten måste ni kontakta transportören.

Om ni mottagit en defekt eller felaktig produkt så kontakta oss direkt på info@interclean.se

Ovan angivna villkor är uppdaterade, 2020-12-18.

Rulla till toppen
Scroll to Top